niedziela, 7 sierpnia 2011

Pierwsze objawy

Witam wszystkich zainteresowanych moim przypadkiem jak równierz Stwardnieniem rozsianym.
W moim przypadku SM objawilo się kiedy mialem 17 lat , a zaczęlo się od zaniku nerwu wzrokowego (że to sm okazalo się kilka lat później kiedy szukalem pracy).Jaki  ja bylem niepoważny . Wyobraźcie sobie że poszedlem z okiem (bo padlo mi jedno , co prawda nie do końca ale niewiele nim widzę) do okulisty gdzie usiadlem na badanie dna oka i pole widzenia , z badań wyszlo że mam mroczek dokladnie na środku oka .
Mroczek wyszedl ale ja  mlody maczo stwierdzilem że nie będę szukal przyczyny ponieważ mam jeszcze drugie oko .
Powiecie teraz gdzie byli rodzice ?
No wlaśnie gdzie .?
 Mama wprawdzie powiedziala że mam iść do lekarza  ale moja glupota wzięla górę i dalem sobie spokój .
Drugi rzut (okazalo się później w badaniach ) objawil się jakieś 3 może 4 lata po pierwszym , i tym razem uderzyl w prawą nogę .
Wyobraźcie sobie że idę  a tu ni stąd ni z owąd zaczynam się potykać o wlasną drugą nogę , to byl taki dziwny skurcz w którym noga zaczynala boleć i wykręcalo mi ją , to byl koszmar. Robilem wówczas krótką
Przerwę w pieszej podróży , a potem moglem kontynuować wyprawę .
Jako że bylem bezrobotny szukalem pracy aż we Wroclawiu i tam znalazlem zajęcie.
Firma skierowala mnie na badania i owszem lekaż zgodzil się bym pracowal ale MUSI PAN ZROBIĆ OKULARY . Ok poszedlem je zrobić Inna dr okulista sadza mnie na komputer by ustalić grubośc szkiel a tu pojawil się zonk , pan mi mówi że nie widzi a wg komputera ma pan idealny wzrok. Sprawdzila mi dno oka i powiedziala bym jutro pojawil sie w klinice ocznej we Wroclawiu , ja jej mówię że niestać mnie prywatnie ponieważ nie pracuję
- pan się nie martwi jakoś to zalatwimy.
Zrobili mi kilka badań  w tym ANGIOGRAFIE FLUOROSCENCYJNĄ OKA i kazali iść do domu z przykazem pojawienia się w poradni okulistycznej w środę .
Tak zrobilem i zostalem oddelegowany do poradni neurologicznej a z tamtąd do szpitala im. Marciniaka we Wroclawiu . W szpitalu zrobiono mi szereg badań  min. EEG EMG TK i jeszcze jakieś
Po wszystkim zostalem wypisany a na wypisie ZANIK NERWU WZROKOWEGO przyczyna  NIEZNANA .
Najgorsze bylo potem po kolejnych 2 latach , kiedy okazalo się że wyszla mi przepuklina. Zdecydowalem się na zabieg w zasadzie od zaraz .
Poszedlem z tym do lekarza rodzinnego który skierowal mnie do szpitala bym ustalil sobie termin i wzią zlecenie na szczepionkę przeciw WZW typu B .
Praktycznie natychmiast wziąlem 1 zastrzyk , bodajże za 2 tygodnie kolejny i zabieg .
Trzecią szczepionkę przypominającą wziąlem po  pól roku która to wydlużyla ważność szczepień na 10 lat.
Po tej szczepionce jakieś 3 mies. Dostalem takich zawrotów glowy ,totalny odlot, próbujesz przenieść sobie herbatę na tv i rozlewasz  nawet polowę kubka  , nawet drzwi 80-tki stanowily problem ponieważ nie potrafilem w nie trafić.

CDN.

2 komentarze:

  1. Michał przeczytałam wszystko i jestem przerażona!!!!!!!!!!!!!!!!!!jedno wiemy na pewno że SM to jedno wielkie gówno!!!!!!!!!!!!!!!!!! choć myśle że ja jako kobieta mam jednak trochę gorzej bo małe dzieci dwa naturalne porody hmmmm u mnie też zaczeło się w wieku 17 lat prawą strone sparaliżowało mi na 4 godziny tak mnie wykręciło że wyglądałam jak nawiedzona brak słów nie wiem co mam jeszcze napisać ja ćwiczyć nie mam siły nawet siła zaparcia nic nie da po całym dniu jestem zbyt mocno zmęczona a co do upałów to zawsze mówie że dla mnie słońce to jak dla narkomana odwyk po prostu koszmar........

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej

    wiesz z SM każdy przypadek podobno jest inny i paskudny na swój sposób .
    Ja dodaje sobie sily mówiąc NIGDY JESZCZE NIE BYLO TAK ŹLE ŻEBY NIE MOGLO BYĆ GORZEJ.
    Sam mam także 2 komandosów i stracilem prace w listopadzie. Ale trzeba z czegoś żyć więc zalożylem firmę i sprzedaję w allegro, nie ma miodu ale zawsze coś wpadnie.
    Co mnie motywuje ? Poznalem w szpitalu w lipcu w ubieglym roku rechabilitantkę skubana potrafi mnie zmotywować i dodać sil.

    OdpowiedzUsuń

Translate